Kár, hogy ez már nem a mi autónk

Létrehozás: 05/14/2017 - 19:17
Nyomtatóbarát változatSend by emailPDF version
Az Ignis a Suzuki által kínált SUV-ok között belépőmodellnek számít, ennek ellenére nem lehet átsiklani felette. Sok olyat tud, amit a nagyok is, emellett karakteres és stílusos formával büszkélkedhet. Nagy kár, hogy már nem nálunk készül!

 

Az előző generációs Suzuki Ignis 2003-2008 között készült Esztergomban. Európai visszatérésére nyolc évet kellett várni, mert a japán konszern csak tavaly mutatta be a megújult Ignist, mely már teljes egészében Japánban készül. A modellt ultrakompakt, mini városi szabidőautóként (SUV) definiálták. Egy hétig tartó tesztünkben arra voltunk kíváncsiak, hogy mindez vajon többet jelent-e jól hangzó marketing ígéretnél?

Zavarba ejtő az Ignis karosszériája, hiszen nagy autónak tűnik, de nem az. A modell 3,7 méter hosszú, közel 1,7 méter széles és 1,59 méter magas. A két tengely közötti távolság 2,43 méter, ami kiemelkedő kormányozhatóságot biztosít számára. Az Ignis az új fejlesztésű padlólemeznek köszönhetően 130 milliéteres hasmagassággal büszkélkedhet. Bár ez első hallásra nem tűnik kirívónak, hozzá kell számolni, hogy két oldalt a küszöbök és a kerékjárati ívek alatt egy körülbelül 5-10 centi vastag műanyag védőburkolat is megtalálható, mely óvja a karosszériát a sérülésektől. 

Merész megjelenés
Az új Ignis megosztó formatervvel rendelkezik, de mindenképpen dícséretes a Suzukitól, hogy merészebb és innovatívabb irányba ment el. A hűtőrácsba integrált fényszórók, valamint a C-oszlopon ejtett "vágatok", továbbá a hátsó utasajtók ablakainak felfelé kunkorodó élei egyedi megjelenéssel ruházzák fel. Ugyancsak az extravaganciát hivatottak növelni a krómozott keretű ködlámpák, valamint a fényes, fekete könnyűfém felnik. 

A trenddiktáló formák a négy személyre tervezett utastérben is fellelhetők. A belső tér nagyszerűen ötvözi a 21. századi technikai vívmányokat a régmúlt korok autóinak megjelenésével. A műszerfal egyszerre modern és retró. A fehér és fekete műanyag párosításából kialakított front rész tökéletesen harmonizál az ajtók fehér burkolataival. A két végletes szín találkozását pedig narancssárgával bolondították meg. Ilyen árnyalatot kaptak például az ajtó fogantyúk, valamint a kardánalagút sebváltó utáni része is. Az Ignis utastere nemcsak ízléses, hanem tágas is: egy 187 centiméter magas ember elől-hátul egyaránt kényelmesen utazhat. 

Galéria

, , , , , ,

A sportos, bőrborítású kormány egészen más dimenzióba repíti a Suzukikat, de a széles ülő- és háttámlával rendelkező üléseket sem lehet krizitálni. A lábtér elől meglepően magas, a magas A-oszlopnak köszönhetően pedig kiváló kilátás áll a sofőr rendelkezésére. A műszerfal követi a normákat, igaz, a fedélzeti számítógép kijelzője jobb oldalra, a sebbeségjelző mellé került. Ez szokatlan megoldás, de nem zavaró. A kijelzőn többek között átlagfogyasztásra, megtett útra, illetve külső hőmérsékletre vonatkozó információkat láthatunk. A műszerfal középső részén pedig egy érintőképernyős infotainment rendszer kapott helyet, mely többek között SD-kártya kezelésre, valamint okostelefon csatlakoztatására is alkalmas a Bluetooth kapcsolatnak, illetve az USB-csatlakozónak köszönhetően.

Ugyanitt található a GPS is, mely kövér piros pontot érdemel. A színes, magyar nyelvű GPS a tesztút alatt rendkívül jó szolgáltatot tett, hiszen lassabb haladásnál térbeli megjelenésre váltott, így az autó környezetében található épületek pontos alakja és magasságga is megjelent a képernyőn. A GPS emellett még az utcaszám kijelzésre is alkalmas, hogy ez miért fontos, természetesen nem szorul komolyabb kifejtésre. Ugyanezen a képernyőn jelenik meg a színes tolatókamera képe is. 

Milyen vezetni? 
A Suzuki Ignist hazánkban egyféle benzinmotorral árulják. Ez, a 88 lóerős (66kW) blokk 120 Newtonméter maximális nyomaték leadására képes. Az erőforrás városban fürgén mozgatja az alig 900 kilogrammos saját tömeggel rendelkező autót. Apropó súly, a gyári adatok szerint maxium 1,33 tonna lehet a modell megengedett össztömege. Ennyit a tesztidőszak alatt biztosan nem értünk el, még akkor sem, ha volt olyan nap, hogy a hátsó ülések lehajtásával keletkező 514 literes csomagteret is telepakoltuk (fenti kép).

Az Ignis még terhelten is megőrizte agilitását, viszont a motor érezhetően gyengébben muzsikál emelkedőkön, de ez nem megy a vezetési élmény rovására. Talán nem meglepő, de nagyon könnyű parkolni vele, lehet érezni az elejét és a hátulját is. A tolatókamera tényleg csak kiegszítőnek tekinthető. A minimum 4,7 méteres fordulási sugárral az Ignis könnyen manőverezhető és kormányozható szűk utcákban és a parkolókban is. A tesztidőszak során közel 300 kilométert tettünk meg vele és ez idő alatt 100 kilométerre vetítve  4,8-5 literes vegyes fogyasztást produkált. Ez nem mellesleg szinte megegyezik az ígért gyári értékkel, tehát a Suzuki nem akarja átvágni jövendőbeli ügyfeleit. 

Az Ignis alapára 3 755 000 forintról indul és bár gazdag alapfelszereltséggel rendelkezik, ebben az árban még nincsen benne a lejtmenetvezérlő-, valamint a hegymeneti elindulást segítő asszisztens és a kettős kamera alapú vezetéstámogató rendszer sem. Ezek ugyanis csak a 4,1 millióról induló GL+ felszereltségi szinten állnak rendelkezésre. Az utasbiztonságról azonban egyetlen egy változatnál sem kell lemondani, az oldallégzsákok és a függönylégzsákok valamennyi felszereltségi szinten szériatartozéknak számítanak.  

Mindent összevetve a Suzuki Ignis kiváló alternatíva lehet azok számára, akik fogékonyak tágas, de nem túl nagy városi autókra. Ráadásul akár összkerékhajtással is rendelhető, így akár a földutaknak is nekivághatunk vele. 

Tech: 

A szerzőről

Aranyi Péter