Nagy sikere volt a Budapest Central European Fashion Week-nek

Létrehozás: 09/17/2022 - 11:08
Nyomtatóbarát változatSend by emailPDF version
Szeptember első hétvégéjén rendezték meg a Budapest Central European Fashion Week-et, ahol a magyar és a régiós divattervezők mutathatták meg legfrissebb kollekcióikat.

 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében idén ősszel 10. jubileumát ünneplő Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) központi eseményét a hétvége során több mint 2000-en látogatták meg a Szépművészeti Múzeum falai között, ahol az impozáns művészeti alkotások mellett vonultak fel a jövő tavasz-nyár divattrendjei. Összesen 24 márka küldte kifutóra legújabb darabjait, a magyarok mellett két lengyel és hét ukrán tervező is képviseltette magát a budapesti divathéten. A stiláris körkép nagyon vegyes volt, a klasszikus stílustól a streetwear márkákig láthattak kollekciókat az érdeklődők, városszerte pedig közel 30 kiegészítő esemény pezsdítette fel a budapesti divatéletet, így összesen közel 4 000 érdeklődőt fogadott a rendezvénysorozat. Augusztus 29. és szeptember 4. között a divatrajongók és divatipari szakemberek közel 30 kísérőrendezvényen vehettek részt a Budapest Central European Fashion Week alatt, amelyek között voltak kerekasztal-beszélgetések, workshopok, divatbemutatók, sőt még jógaóra is, de egyedi kedvezményekkel is készültek a tervezők showroomjaiban az arra kíváncsiaknak. Az egyhetes, gazdag programkínálat megkoronázása a hétvége volt, ahol több mint 2 000 helyszíni látogató sorakozott a Szépművészeti Múzeum előtt, hogy megtekintse a legfrissebb tavasz-nyári trendeket.

A lengyel Vicher is bemutatkozott a Szépművészeti Múzeumban

A BCEFW minden szezonban leg jobban várt programeleme, az idén ősszel közel 600 fős stáb által szervezett két napos divatbemutató sorozat. A kép vegyes volt: akadt, aki hagyományosan, virágmintákkal és élénk színekkel képzelte el a tavaszt, más már a nyárnak hódolt a keleti utazások inspirálta modelljeivel. Az elegáns darabok sem hiányozhattak, flitteres kosztümökben, szatén estélyikben is gyönyörködhetett a közönség. Kiemelt érdeklődés övezte az ukrán show-kat, ugyanakkor a lengyel tervezők is hatalmas közönségsikert arattak. A múzeum reneszánsz csarnokában a bemutatók között a vendégeknek lehetőségük nyílt a kiállított kiegészítőtervezők darabjainak megvásárlására is.

Közép-Európa legnagyobb divat seregszemléje a hazai hírességeket és a külföldi szaktekintélyeket is vonzotta. Utóbbiak között említhetjük az olasz L’OFFICIEL, a brit Forbes, a New York-i The Cut vagy az ukrán VOGUE szerkesztőit. A divatbemutatók első soraiban olyan nemzetközi influencerek foglaltak helyet, mint az indiai származású Farhana Bodi vagy a világsztárokat öltöztető francia stylist, Loic a Grace. Az esemény ismét tudatosan a nagy nemzetközi divathetek előtt valósult meg, így a résztvevők között magas számban fogadták a szervezők a legnagyobb forgalmazó buyereit, akik számára adott volt a lehetőség, hiszen még a teljes vásárlási keretükkel rendelkezve tekinthették meg az új kollekciókat, köztük az ukrán márkák legfrissebb modelljeit, a magyar-ukrán összefogás eredményeként.

A krakkói székhelyű Kata Haratym is tiszteletét tette Budapesten

„A Magyar Divat & Design Ügynökség csatlakozott a Support Ukrainian Fashion kezdeményezéshez, amely az ukrán tervezők megsegítésére jött létre. A kijevi divathét szervezőivel több éves partneri viszonyban állunk, idén pedig ők is fontos évfordulót ünnepelnek: 25 éve rendezik meg az eseményt az ukrán fővárosban. Az ukrán divathét viszont a háborús helyzet miatt idén elmarad, így felajánlottuk, hogy Budapest adhasson helyszínt a legfrissebb ukrán kollekciók prezentálásának, több más európai divathét előtt” – avat be az együttműködés részleteibe Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese.

Jelentős volt az esemény online nézettsége is, a divatbemutatókat élőben követhették az érdeklődők az Ügynökség Facebook és TikTok felületein, utóbbin a legnézettebb bemutató több mint 66 000 embert vonzott a telefonok képernyői elé. A BCEFW közösségi média tartalmai a két nap alatt több mint 600 000 felhasználót értek el. Az idén négyéves Magyar Divat & Design Ügynökség egyik stratégiai célja, hogy Budapestet a régió divatfővárosává tegye, egyúttal vonzó desztinációvá a divat és design iránt fogékony utazók számára, akik célzottan keresik a magyar kreatívipar termékeit. Ennek egyik kiemelt eszköze az idén ősszel 10. alkalommal megrendezet BCEFW, amely immár tíz szezon óta támogatja a magyar és régiós tervezők eladásainak és láthatóságának növelését.

A promóciós és kereskedelmi aspektus mellett a rendezvény idén is jó ügyet szolgált, a jegyértékesítésből származó teljes bevétellel, közel 2,3 millió forinttal ezúttal is az Ökumenikus Segélyszervezet munkáját támogatja az MDDÜ, akik a befolyó összeget az ukránokat segítő programjukra fordítják. A tervezők kollekciói már megtalálhatóak a BCEFW honlapján!

Színes: 

A szerzőről

Melano
A Melano Közéleti és Kulturális Magazin célja, hogy kiszolgálja a Közép-Európa országainak kulturális és közéleti történései iránt érdeklődő olvasókat. A Melano.hu tematikájában elsősorban a Visegrádi-négyek közös ügyeire, zenei, filmművészeti, irodalmi és egyéb művészeti eseményeire koncentrál.