Skoda Fabia RS - te dög!

Létrehozás: 11/25/2015 - 21:52
Nyomtatóbarát változatSend by emailPDF version
Skoda Fabia RS
A Skoda Fabia RS már nem ismeretlen fogalom, hiszen Genfben debütált márciusban. A tegnap véget ért Brno Autotec 2010 kiállításon végre a cseh közönség is megsimogathatta nemzeti büszkeségük jobb pitvarát...

A Skoda Fabia RS két változatban készül, ötajtósban és kombiban. Mindkét modellváltozat sportos vonalai alatt pörgős, amolyan fürge motor rejtőzik . A négyhengeres meghajtású 1,4 literes TSI, 180 lóerővel bír, amely nagyobb nyomatékot ad le, mint a hasonló Fabia erőforrások. Az autó gyorsulása 100 km/órára 7,3 másodperc, míg a maximum elérhető sebesség ezzel az autóval 224 km/óra.  Valljuk be, nem sűrűn tudjuk ezt kihasználni, talán a német autópályákon ugyebár, illetve a Hajógyári-sziget titkos gyorsulásain, de a magyar porfészek kevés lesz ennek a dögnek.

Fogyasztása egészen kedvező, 6,2 l 100 km-re számolva, ám ha a reális értéket vesszük, akkor étvágya 7 l körül mozoghat. A Skoda autó szóvivője, Evžen Krauskopf szerint ez a modellváltozat olyan karakteres jegyeket hordoz magán, amelyeket csak az RS-re jellemzőek. De miről beszél? A háromágú sportkormány, és a kormánykerékre szerelt kezelőpanel, illetve a félautomata sebesség-váltó, mind azok az ismertető jegyei az RS Fabiának, melyek kihangsúlyozzák: ez az autó megérdemli, hogy odalépjenek a gázpedálra. A belső tér kialakítása is már-már több, mint amit a Fábiában megszokhattunk, hiszen a pedál rozsdamentes acélból készül, mely csúszásgátló anyaggal van borítva, továbbá nem extra, hanem szériafelszelés az elektromos ablakemelő, a Climatronic a légkondicionáló berendezés és a sportos ülések.

Nem fukarkodtak a csehek a LCD kijelzőkkel sem, a műszerfalban meg is lehet találni mindjárt az egyik legfontosabbat, mely hasznos információkat jelenít meg a sofőr számára. Az elektromos rendszereket említve érdemes kihangsúlyozni a “lassító-funkciót”, mely egyfajta vezetési asszisztensként lassítja az autót kanyarodáskor, ill. “hegymenet-funkcióban” pedig segíti a vezetőt abban, hogy a megfelelő sebességben haladjon az autó. A Fabia RS-t elsőre nehéz kiszúrni, hiszen a feketére festett tetőn kívül gyakorlatilag nem sok minden van, ami megkülönbözteti őt a többi testvérétől, bár igaz, aki eljut odáig, hogy a farát is nézegesse, annak már egyértelmű lesz az RS felirat. A választható színek természetesen nem lesznek “mindennapiak”, hiszel ezüstben, feketében, fehérben, metálkék, ezüst zöld, és még három metál színben, illetve sárgában rendelhető meg az autó. A vételár 4-5 millió forint körül alakulhat, való igaz, ez némileg magasabb, mint egy normál Fabiáért elkérendő összeg, mégsem lesz szégyellni valója annak, aki megvásárol egy ilyen modellt, hiszen tudásában, menetdinamikájában messze drágább autók hangulatvilágát, és teljesítményét fogja hozni.

Fotó: Aranyi Péter

Tech: 

A szerzőről

Aranyi Péter