Mindez nem meglepő, hiszen a TikTok ma már több mint 1,5 milliárd, havi szinten aktív felhasználóval rendelkezik, ezen aktív felhasználók legnagyobb része a Z generáció tagja, akik az online marketing egyik legfontosabb célközönsége.
A TikTok rövid története
A szóban forgó videómegosztó alkalmazás 2016-ban jelent meg, majd 2017-ben belépett a nemzetközi piacra, ahol rövid idő alatt hatalmas sikert aratott. A kezdeti sikereit köszönheti annak is, hogy az alapító ByteDance pekingi vállalat 2017 novemberében felvásárolta az akkor igen népszerű, musical.ly applikációt, amit később beolvasztottak a TikTok-ba. A platform rövid videók készítésére és megosztására készült, kezdetekben maximum 1 perces videók megosztására volt alkalmas a felület, azonban 2021-től már háromperces tartalmakat is közzé lehet tenni. A kontent tartalma pedig lényegében bármi lehet, vegyesen találkozhatunk vicces videókkal, receptekkel, DIY típusú tartalommal, sőt az edukációs videók sem ritkák az appon.
Hatása az online marketingre
A TikTok a felhasználók átlagéletkorának köszönhetően az online marketing azon részére van igazán hatással, amelyek a fiatalabb generációkra összpontosítanak. A márkáknak egyre nagyobb érdeke, hogy TikTok fiókot hozzanak létre, főleg ha a célcsoportjuk a 16-24 éves korosztály. Egy jól elkészített, kreatív videó könnyen válhat virálissá az oldalon, ami nagy média figyelmet eredményezhet a cégeknek.
A közösségi médiában mindig van legalább egy aktuális trend, a TikTok-ra ez különösen igaz. Ha egy vállalat meglovagolja az arculatához igazodó trendeket, érdekes videókat gyártva a célközönségének, nagy eséllyel szimpátiát, és kötődés válthat ki a márka felé, ami elengedhetetlen a sikerhez.
Az online marketing fontos részét képezik az influencerek, akiket sok cég alkalmaz a márkák népszerűsítése érdekében. Az influencereknek nagy hatásuk van követőtáborukra, nagy részük ma már TikTok profillal is rendelkezik, ezzel még célzottabban és még kreatívabban tudják „reklámozni” a termékeket.
A TikTok algoritmusa kiváló lehetőséget biztosít a kis- és középvállalkozások számára, hogy még nagyobb közönséget érjenek el, ezzel is növelve a ma már elengedhetetlen online jelenlétet. Ami pedig a felszerelést illeti, nincs szükség drága, profi eszközökre ahhoz, hogy kiváló videók készüljenek, elegendő az okostelefon elő- illetve hátlapi kamerája és indulhat is a felvétel.
A TikTok-on történő online marketing könnyen alkalmazható közösség építésre a márkák és a felhasználók között. Lehetőség van közösségi tartalmak létrehozására és megosztására, amelyek interakciót válthatnak ki az emberekből, ilyenek például a Hashtag kihívások, illetve az elő videók is, ezek segítségével visszajelzések érkezhetnek a (potenciális)fogyasztóktól, ami a márkák számára aranyat ér.
Összességében, a TikTok kibővíti az online marketing lehetőségeket a cégek számára, akik az értékesítési stratégiájuk részeként is tekinthetnek a platformra. A márkák folyamatos versenyben állnak egymással a TikTok-on is, ami arra készteti a cégeket, hogy minél egyedibb módon jelenjenek meg az online felületeken és szórakoztassák követőket.
Forrás: Rackhost.hu