25 ezer eurós alaptökével új vagy használt autót vegyünk?

Létrehozás: 06/24/2021 - 12:52
Nyomtatóbarát változatSend by emailPDF version
Közel 9 millió forintos alap esetén mi a jó döntés?

Egy új autó vásárlása komoly anyagi beruházás, amit akár egyedül, akár némi banki segítséggel, esetleg lízinggel is meg lehet valósítani. Abban az esetben viszont, ha akkora összeggel rendelkezünk, hogy nincs szükségünk ehhez semmilyen külső támogatásra, akkor kezdődik az igényfelmérés, mármint a saját részünkről. Mielőtt belevágnánk a nagy üzletbe, vagy csak egyszerűen hagynánk magunkat elcsábulni, és első látásra szerelembe esni a szalonban gyönyörűen csillogó álomautóba, a dolgunk megkönnyítése érdekében célszerű átgondolni, hogy mire, mennyit, hogyan és mennyien használjuk majd az autót.

Mert bizony hamar kiderülhet a számunkra is, hogy sokkal jobb beruházás lehet egy fiatal használt autó, mint egy vadonatúj, arról nem is beszélve, hogy ha valaki prémium kategóriás autót keres, néhány éves változatban már bőséges választékkal találkozik ilyen összeghatár mellett. Az új autók gyártói ezzel tökéletesen tisztában vannak, így nem csak a különféle márkáknak kell egymással versenyeznie, hanem bizony a használt autókkal is, ami viszont olyan kínálatot tesz lehetővé, amivel elsőre nehéz falatnak tűnhet megbirkózni. Először is számoljunk le azzal a nézettel, hogy a használt autó csak ütött-kopott, lestrapált lehet, valamint azt a kissé túlzó képet is árnyaljuk, hogy minden kereskedő át akar verni. Kellő felkészültséggel ugyanis remek vételt bonyolíthatunk, ha például nem felejtjük el, hogy az alvázszám segítségével kideríthető az autó valódi története, ezzel pedig a reális értéke is. Amennyiben a kiszemelt autónak megtudjuk a VIN számát, segítségünkre lesz az ellenőrzésében a www.checkcardna.com.

Visszatérve az alapkérdésünkre. Az új autónak megvan az az előnye, hogy korábban nem használta senki, biztosan rendben vannak az adatai, a műszerfalon látott adatok stimmelnek; amit látunk, azt kapjuk. Emellett viszont általában magasabbak a járulékos költségek, hiszen az első forgalomba állítás díjait is meg kell fizetnünk, ami persze nem milliós tétel, de sok kicsi sokra megy. Az új autó továbbá az első néhány évben sokat veszít az értékéből, ha esetleg mégsem váltja be a hozzá fűzött reményt, akkor ezzel sokat bukhatunk egy esetleges továbbadáskor. Alapvetően az a tendencia, amivel csak egyedi esetekben lehet vitatkozni, hogy az új „tömegautó” autó drágább, és többnyire nem rendelkezik extra felszereltséggel. Ezeket, amilyen például a riasztó, utólag kell intézni.

Ezzel szemben, ha nem tartjuk égetően fontosnak, hogy az autónknak mi legyünk az első tulajdonosai, akkor sokat nyerhetünk egy használt autó vásárlásával. Ha egy viszonylag fiatal, de nem 1-2 éves járművet keresünk, akár olyan nagy márkák felsőkategóriás autóit is megtalálhatjuk, amiket újonnan jóval nagyobb felszereltséggel láttak el. Használt autónknak nem kell mindenképpen kétes eredetűnek lennie, mi magunk is utána tudunk nézni a történetének, a bestvindecoder.com segítségével. Ha továbbra is bizonytalanok vagyunk, a mérlegeléskor vegyük figyelembe, hogy hogyan teljesítene a kiszemelt új autó annyi idősen, mint a kiválasztott használt, illetve azt is, hogy a magasabb kategóriájú modell mennyivel tartósabb, illetve jobban felszerelt, megbízható mint egy olcsóbb márka autója, ami néhány év szolgálat után lehet, hogy nagyobb ráfordítást igényel majd.

A szerzőről

Melano
A Melano Közéleti és Kulturális Magazin célja, hogy kiszolgálja a Közép-Európa országainak kulturális és közéleti történései iránt érdeklődő olvasókat. A Melano.hu tematikájában elsősorban a Visegrádi-négyek közös ügyeire, zenei, filmművészeti, irodalmi és egyéb művészeti eseményeire koncentrál.