Jellemzői
A közösségi média oldal tulajdonképpen a honlapok egy speciális típusa. Különféle csoportos kommunikációra alkalmas oldalakat sorolunk ebbe a kategóriába. Az információ a közösség aktív tevékenységével terjed, azaz a tartalmat a felhasználók generálják megosztás útján, mely ezáltal gyakran frissül, változik.
Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a közösségi média oldalak, ráadásul egyre szélesebb korosztály és célcsoport körében. Csak hogy a legnépszerűbbeket említsük, a Facebookról, Instagramról, YouTuberól már biztosan mindenki hallott, vagy aktív felhasználója. Viszont típusukat, témájukat tekintve is találhatunk számos különböző platformot érdeklődési körünknek vagy céljainknak megfelelően. Gondolunk itt például állás– vagy munkatárs keresési szempontból a LinkedIn-re, vagy ha helyi szolgáltatásokat, látnivalókat keresünk, akkor a Foursquare-re és még folytathatnánk tovább a sort.
Mire használható?
Tulajdonképpen végtelen felhasználási módjai lehetnek a közösségi média oldalaknak, attól függően, hogy melyik platformot választjuk.
●Kapcsolattartás
Általánosságban elmondható, hogy kapcsolatot tudunk tartani hozzánk hasonló személyekkel, ismerősökkel, mely számtalan esetben megkönnyíti a kommunikációt, vagy éppen lehetőséget ad olyan személlyel is a kapcsolatfelvételre, akivel enélkül nem lett volna lehetőségünk.
●Hasznos információk
Érdemes kiválasztani a céljainknak megfelelő oldalt, amely nagymértékben hasznunkra válhat. Például, ha kreatív ötleteket akarunk gyűjteni, akkor jó választás a Pinterest, ha mondjuk origamizásban van szükségünk segítségre, akkor pedig a YouTube, és nagyjából bármilyen esetre találhatunk egy megfelelő platformot.
●Közösségépítés
Másik nagy előnye ezeknek az oldalaknak, hogy segítik a közösségépítést. Egy csoportba gyűjtik a hasonló gondolkodású, vagy hasonló problémájú embereket, akik aztán segíthetik egymást, inspirálódhatnak. A lehetőségek száma szinte végtelen.
Amire azonban figyelnünk kell a közösségi média használat során, hogy ne adjunk ki magunkról bizalmas információkat, figyeljünk rá kivel és mit osztunk meg. Nyilvános gépről ha nem muszáj, ne jelentkezzünk be és senkinek ne adjuk ki jelszavainkat! Amennyiben még az adatvédelmi beállításaink is rendben vannak, nincs okunk aggódni.
Céges használat
Természetesen az üzleti életben is nagy hasznát vehetjük. A cégek számára létrehozott közösségi média profil segíthet a márkaépítésben és az ügyfelekkel, érdeklődőkkel való kapcsolattartásban egyaránt. Ismerni kell a célközönséget és az ő igényeiket, majd ez alapján kiválasztani a megfelelő platformo(ka)t. A használatukhoz jól átgondolt stratégia és kreativitás szükséges.
Azonban azt ne felejtsük el, hogy az üzleti közösségi média profilok nem helyettesítik a saját weboldalt. Más-más célt szolgálnak, érdemes mindkettőt alkalmazni a siker érdekében. Ahogyan megfordítva, a hétköznapi életben magánszemélyként is jó ötlet kedvenc márkáinkat követni, hiszen számos érdekes és hasznos információt megtudhatunk. Többek között értesülhetünk az új termékekről, többet tudhatunk meg a cég értékrendjéről, vagy akár különleges promóciókban is részt vehetünk.
Egy szó mint száz, a közösségi média oldalak számtalan lehetőséget rejtenek. Ha megfelelően használjuk őket, mindenképp a hasznunkra válhatnak.
Forrás: Rackhost