Családi autónak is ideális választás lehet az esztergomi crossover

Létrehozás: 10/31/2017 - 23:45
Nyomtatóbarát változatSend by emailPDF version
Az új Suzuki Vitara slágermodellé nőtte ki magát a hazai újautó piacon. Tavaly hazánk legkeresettebb crossoverje, illetve legnagyobb darabszámban értékesített újautója volt.

 

Az Esztergomban készülő modell a népszerűség terén valószínűleg az idei évet is behúzza, dacára annak, hogy most már a konkursensek többsége is komplett SUV-arzenállal várja a vásárlókat. Tesztünkben arra kerestük a választ, hogy vajon családi autónak ideális lehet-e a Suzuki Vitara.Szerkesztőségünkhöz egy GL+ feszereltségű, elsőkerék-hajtású, 1.6 literes, 120 lóerős benzinmotorral szerelt változat érkezett.

Első ránézésre a Vitara nem tűnik tágas családi autónak.  Mi tagadás, 4,17 méteres hosszúságával, 1,53 méteres szélességével és 1,61 méteres magasságával a kisebb crossoverek közé tartozik. A nagyobb hasmagasság, valamint a széles kerékjárati ívek viszont egyértelműen SUV-os jelleggel ruházzák fel. A jármű mellett kissé olyan érzése lehet az embernek, mintha egy tömzsi, felemelt kombi mellett állna. Az utastérbe huppanva azonban minden kételye elszállhat utasnak és vezetőnek egyaránt.

A sofőr környezete ergonómiai szempontból jól átgondolt, a vezetési pozíció rendkívül kényelmes. Az ajtó belsején kialakított párkányon remekül lehet tehénkedni vezetés közben, a kormánykerék pozícióját pedig úgy lehet emelni, illetve süllyeszteni, hogy az egyetlen egy állásban sem takarja el a fordulatszámmérőt és a sebességkijelzőt. A sebváltó pozíciója ideális, a műszerfal középső részének kialakítása pedig letisztult és sallangmentes. A kétzónás, digitális klíma felett elhelyezett érintőképernyős infotainment rendszerhez telefon, iPod és SD-kártya is csatlakoztatható, de ugyancsak ezen kezelhető a rádió is. Kicsit furcsa, hogy ennél a felszereltségi szintnél még nem áll rendelkezésre a könyöktámasz, de mindez nem sokat vesz el a Vitara utazási komfortjából.

Az első ülések széles háttámlával, igényes, széleken fehér cérnával elvarrt sötét kárpitozással rendelkeznek. A hátsó ülések is kellőképpen komfortosak, széles comb- és háttámlával büszkélkedhetnek. Ez megoldás az új SX4 S-Crossnál is visszaköszön, ott viszont kicsit nagyobb lábtér áll rendelkezésre. Természetesen a Vitarában sem kell nyomorogni hátul. A teszt alkalmával direkt beültem magam mögé, a 189 centiméteres magasságommal a vezető ülés mögött is kényelmesen elfértem úgy, hogy közben a fejem nagyjából 10 centi távolságra volt a belső tetőburkolattól. Ugyancsak a Vitara utasterét dícséri, hogy mind a vezető, mind a vezető oldali ülés mögé könnyedén bepattintható egy ISOFIX-talpas bébihordozó. Kialakításából fakadóan a Vitaránál közepes méretű, 375 literes csomagtér áll rendelkezésre.  Ez tökéletesen alkalmas például egy nagyobb méretű, mózeskosárral rendelkező babakocsi szállítására, de a csomagtér fenéklapja alatt akár kisebb, törékeny holmik is elhelyezhetők.

Galéria

, , , , ,

A Vitara vezetési élménye messze kategórián felüli. A jármű nagyon jó stabilitással rendelkezik, a nyomatékot pedig olyan jól osztották el, hogy egy darabig olyan érzésem volt, mintha egy összkerékhajtású változatban ülnék. Az autó kanyarokban is jól tapad, a karosszéria bedőlése minimális. Gyorsulást illetően nyilván nem egy sportautóra kell számítani, de mindenképpen agilis és dinamikus vezetést tesz lehetővé. Szinte valamennyi fokozatban jól húz a motor, viszont hármasban mintha hamar elérné a plafont. Mentségére szóljon, takarékos kis jószág, hiszen mindössze 5,3 litert fogyasztott 100 kilométeren. Az új Vitara így nem csak kisebb károsanyag-kibocsátással büszkélkedhet, hanem a család pénztárcáját is megkíméli a tetemes üzemanyag-költségektől. 

Összességében tehát a hazai piacon méltán népszerű Vitara családi autónak is tökéletes választás lehet. Az általunk tesztelt változat ára 4,9 millió volt, de a kereskedők többsége jelentős kedvezményekkel kínálja a GL+ kivitelt, hiszen egyértelműen az arany középutat képviseli mind az extrák, mind pedig az utastér kinézete szempontjából. 

 

Tech: 

A szerzőről

Aranyi Péter