A leglátványosabb változás a négy átépített, letisztult látványvilágú, utastereiben szimbólumokat, finom gesztusokat megjelenítő állomás, ugyanakkor megújultak az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózata is. Az átadást követően az M3-as metró a teljes vonalon közlekedik, a középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) azonban a továbbiakban sem áll meg: ezek az állomások változatlanul a felszíni járatokkal, illetve a Népliget és a Kálvin tér között közlekedő M30-as állomáspótló busszal közelíthetők meg. A déli szakaszon megszokott, alternatív eljutási lehetőségeket biztosító buszjáratokkal továbbra is lehet utazni. Az M3-as metróvonal rekonstrukciója a középső szakaszon folytatódik majd, amelyről a BKK és a BKV a későbbiekben ad részletes tájékoztatást. A Fővárosi Önkormányzat, BKK és a BKV köszöni a vonal déli szakaszán utazók elmúlt másfél évben tanúsított türelmét és az érintettek együttműködését.
Az M3-as metró déli vonalszakaszán 2019 áprilisában kezdődtek el a vonalfelújítási munkák. Ahogy az északi szakasz rekonstrukciója idején, úgy az elmúlt másfél évben Dél-Pesten is zavartalanul zajlott le a metrópótlás a folyamatosan, rendkívül sűrűn közlekedő pótlóbuszoknak és a felszíni közlekedés hálózat megfelelő átalakításának, de leginkább a Budapesten utazók türelmének köszönhetően, amelyért a Fővárosi Önkormányzat, a BKK és a BKV ezúton is köszönetét fejezi ki.
Az M3-as metró teljesen megújult Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út és Népliget állomása letisztult és modern látványvilágot kapott, a megállók kényelmesebbek, biztonságosabbak és a LED-es megvilágításuknak köszönhetően nemcsak világosabbak, de energiatakarékosabbak is lettek. Ám nemcsak a metróvonal látható részeit érintette a rekonstrukció: a korszerű közösségi közlekedési szolgáltatás szempontjából még fontosabb, hogy a teljes vonali infrastruktúra megújult, az állomásokon kívüli terek, a vágányok, a vasúti, a biztonsági, a szellőzőberendezések, a gépészeti rendszer és az utastájékoztatási elemek is. A déli szakasz korszerűsítése azonban nem fejeződik be: a teljes körű akadálymentesítés megvalósításával folytatódnak a munkálatok, hogy 2021 végére a megújult állomások mindenki számára elérhetők legyenek. Az M3-as metró felújításának eredeti programja a mozgásukban korlátozottak helyzetének javítása érdekében csak egyes állomások akadálymentesítését tartalmazta, azonban a 2018. április 19-én megtartott Fővárosi Közgyűlésen döntés született arról, hogy a felújítás műszaki tartalmában korábban nem szereplő állomások akadálymentesítése is megtörténjen. A Határ út és Népliget állomáson már elkészültek a felvonóbeépítések és hamarosan az utazóközönség számára is elérhetővé válnak, a Pöttyös utca és az Ecseri út állomáson pedig jelenleg is tartanak az előkészítő munkálatok. A járványügyi helyzetben 2020 első felében országszerte rengeteg építkezés állt le, az M3-as metróvonal felújítása azonban – szigorú előírások betartásával – folyamatosan zajlott, hogy a Budapesten közlekedők mielőbb újra utazhassanak a vonal déli szakaszán.
2020. október 22-én, csütörtökön délutántól az M3-as metró újra a teljes vonalon, Újpest-központ és Kőbánya-Kispest között közlekedik. A középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) a metró a továbbiakban sem áll meg, ezek az állomások változatlanul a felszíni járatokkal, illetve a Népliget és a Kálvin tér között közlekedő M30-as állomáspótló busszal közelíthetők meg. A déli szakaszon megszokott, alternatív eljutási lehetőségeket biztosító buszjáratokkal továbbra is lehet utazni. Ezt követően az M3-as metróvonal középső szakaszán is elkezdődik a felújítás, hogy pontosan mikor és milyen mértékű korlátozások mellett, arról a BKK a későbbiekben ad információt.
Fotó: Horváth Bence