"Engem nem zavar, ha a négy fal között csinálja" - halljuk gyakran másoktól. És tényleg, mostantól már a korlátlan Pepsi és egyéb üdítőfogyasztás sem lehet akkora probléma, feltéve, ha valaki otthon csinálja. Így ugyanis nem termel PET-palackot, vagyis nem kell sem legyártani, sem kidobni, sem újrahasznosítani az üdítőpalackokat. És nem kell ezeket fuvarozni sem, magyarul nemcsak a Föld jár jól, de mi is, mert kevesebb szén-dioxidot és szilárd részecskét fogunk beszippantani az amúgy sem makulátlan városi tüdőnkbe.
A SodaStream nemrég Litkai Gergely humoristával közösen jelentette be, hogy új szörpcsaládot dob a piacra, amelyek a Pepsi, a Pepsi Max, a 7up, 7upFree, a Mirinda és a Mirinda Light ízeket foglalja magában. Apropó, tudtad, hogy a Mirinda valójában egy eszperantó szó? Azt jelenti, hogy "nagyszerű". És ez az a szó, amit keresünk a hír hallatán is, hiszen egy ilyen szörpike 440 ml és álltólag 9 liternyi üdítő készülhet belőle. Gyors netes keresés után rábukkantunk, hogy 1880 forintért is lehet már venni ilyen szörp koncentrátumot. Ez azt jelenti, hogy kb. 208 - 260 forintba kerül egy liter otthon elkészített Pepsi. A Tescóban viszont 329 forintot kell fizetni egy liter Pepsiért, kell még akkor valamit mondanunk? Arról nem is beszélve, hogy a SodaStream szerint egyetlenegy szénsavasító palackkal egy négytagú család két év alatt 2500 PET-palackot válthat ki, azaz ennyit nem kell legyártani, megvenni és kidobni.
Ahogyan azt megszokhattunk, nem hazánk az első a világon, ahol ezt a gyakorlatot követi a SodaStream, de kit izgat ez? Bevált receptről van szó, mert a PepsiCo szörpök forgalmazását tavaly Norvégiában, Svédországban, Németországban és Franciaországban kezdték el. Az új ízek bevezetése idén folytatódott, így többek között már az osztrák, az olasz, a szlovák, a cseh és a magyar vásárlók is találkozhatnak a boltokban az újdonságokkal. "Az ikonikus PepsiCo ízek bevezetése fontos mérföldövet jelent a SodaStream missziójában, amelynek célja, hogy úgy tegye elérhetővé a legjobb ízeket a vásárlók számára, hogy közben óvja a Földünket" - mondta Rutai Gergely, a SodaStream marketingese a sajtótájékoztatón.
És az elhangzottak szerint hamarosan még zöldebb lehet az otthoni üdítőkészítés, a SodaStream ugyanis már dolgozik az újrahasznosított műanyagokból előállítható szódagépeken, illetve 2022 második felétől a szörpös flakonokat fémre cserélik a műanyag helyett, mert így jobban újrahasznosítható lesz. Akárhogy is nézzük, a Pepsinek a túlélést jelentheti, hogy rátette a kezét a SodaStreamre, mert ezentúl elmondhatja, hogy ő mindent megtesz azért, hogy a jövőben ne kerüljenek ki a természetbe a pepsis-flakonok.
És, hogy milyen íze van az otthon készített Pepsinek? Egészen olyan, mint a palackos. Mi kipróbáltuk és úgy érezzük, hogy leginkább a mozis Pepsi kólákhoz hasonlítható, az pedig kukoricával és egy jó filmmel csúszik igazán!