Kényelmes és tágas terepkombi a Volvótól

Létrehozás: 12/30/2019 - 10:45
Nyomtatóbarát változatSend by emailPDF version
A Volvo márkanév régóta egyet jelent a biztonsággal, a csúcstechnológiával és a kényelemmel.

 

Bár az elmúlt évtizedben a svéd gyártó modellkínálata jelentős bővülésen esett át, mégis valamennyi Volvo magáénak tudhatja azokat a tulajdonságokat, amelyek annyira megkülönböztethetővé teszik őket más autómárkákkal szemben. 

Ilyen a Volvo V60 Cross Country is, amely a cég kombi kínálatának egyik csúcsmodelljének számít, hiszen amellett, hogy az igényesebb vásárlókat szólítja meg, emelt hasmagassággal rendelkezik, ezért azoknak is előnyös választás lehet, akik olyan autót keresnek, amellyel egyenetlen földutakon is lehet közlekedni. A Cross Country nem új keletű jelenség a Volvónál, ugyanis már 1997 óta létezik ez a kivitel, de a V60-asnál csak 2015-ben jelent meg. Persze, maga a modell sem annyira régi, hiszen 2010-ben mutatták be. A legújabb generáció tavaly debütált a nagyközönség előtt és szerkesztőségünknek a nyár közepén nyílt lehetősége kipróbálni egy vadonatúj V60 CC-t, amiben az átvételkor alig volt több 400 kilométernél. Az újdonságot egy héten át tesztelhettem és főként vidéki útvonalakon több mint 350 kilométert tettem meg vele.

Tetszetős megjelenés 

A Volvo V60CC-t prémiumkategóriás terepkombinak szánták, megjelenése ennek megfelelően igényes és esztétikus. A keskeny, lekerekített csúccsal megtoldott lámpák, valamint a krómszegéllyel ellátott, széles hűtőmaszk sportosan elegáns, de egyáltalán nem hivalkodó stílussal ruházza fel. A sportos hatást fokozza a három részre tagolt lökhárító, valamint a kocsitest alján végig futó, a karosszéria védelmét szolgáló műanyag védőél is. Emiatt és a nagy átmérőjű kerekek miatt kissé laposabbnak tűnik a kocsi, de a magassága eléri az 1,49 métert. 

A széles, 2,87 méteres tengelytávnak köszönhetően a mérnököknek rendkívül tágas utasteret sikerült kialakítaniuk. Nemcsak elől, hanem hátul is széles ajtók vannak, ami már önmagában komfortnövelő tényező, hiszen egy magasabb utasnak sem jelent problémát a ki- és beszállás. A Volvo V60CC alapvetően „fekvős” autó, ezért az elől és a hátul ülő utasok mélyen ülnek. Ez megosztó tulajdonság. Van, aki szereti az ilyen autókat és van aki azt preferálja, ha magasabban ül, mert így jobban belátja az autó környezetét. Bár e sorok írója az utóbbiak közé tartozik, ettől függetlenül ez mégsem tűnt zavarónak, sőt, kifejezetten komfortosnak éreztem a V60CC-t. Másik pozitív hozadéka a „fekvős” kialakításnak a nagyobb biztonságérzet, hiszen az oldalüvegek alsó vonala nagyjából az utasok vállánál kezdődik, de nincs ez másképp az elülső szélvédővel sem.

Galéria

, , , , , , , ,

   

Skandináv kényelem és minőség 

A prémiumkategóriás megjelenés az utastérben is visszaköszön, az ülések sötét tónusú bőrborítást kaptak, a műszerfal alsó vonalába Linear Lime fahatású, esztétikus díszléc került, de a kardánalagút felett lévő pohártartókat is magukba foglaló kis rekeszek is ilyen, fahatású betéttel ellátott fedéllel rejthetők el. Ez, valamint az ajtónyitókon és a műszerfalon visszaköszönő króm szolid, skanindáv retrós hatást kelt az utasterében. A kormánykerék mögött található színes, teljes képernyős fedélzeti komputer és a műszerfal középső traktusában elhelyezett normálméretű tablet egyértelműen a 21. századi megoldások közé tartoznak. Utóbbi a multimédia rendszer kezelésére szolgál, de ugyancsak ezen állíthatjuk be az utastéri légkondicionális optimális értékeit is. 

A Volvo V60CC utasteréről azonban mégsem a digitális felszereltség, vagy az ízléses megjelenés miatt lehet ódákat zengeni. Amiért a legjobban szeretni lehet az egyértelműen a bőséges helykínálat. Az első sorban ülők például 1,42 méteres vállteret és 1,07 méteres lábteret élvezhetnek, de a hátsó sorban is legalább 1,38 méteres válltér és 89 centiméteres lábtér áll rendelkezésre. A fejtér is meglehetősen bőséges, elől az ülőfelület és a plafon közötti távolság meghaladja az egy métert, hátul pedig ugyanez az érték 96 centimétert tesz ki. Bár első ránézésre a csomagtér nem tűnik nagynak, ettől függetlenül egy hétvégi családi kiruccanáshoz szükséges bőröndök és csomagok gond nélkül elfértek benne. 

Csendes dízel 

A tesztjármű 1969 köbcentiméteres, 190 lóerős (140 kW) D4-es dízelmotorral készült. Az erőforrás meglehetősen csendesen gondoskodott a jármű hajtásáról, városban mindössze a gyorsításoknál jelentkezett némi, sportautós, dízelre alig emlékeztető hang a motortér felől. Autópálya tempómál, a lendületesebb gyorsításoknál már kicsit nagyobb, de egyáltalán nem zavaró hangerővel dolgozott és még 130 km/órás sebességnél sem volt érzékelhető zavaró menetzaj, ami elsősorban a csendes Continental PremiumContact6 gumiabroncsoknak köszönhető. A motor leginkább úgy jellemezhető, hogy húz, mint egy bivaly, ugyanis még autópályatempónál - ¾-es terhelésnél – is bőven van benne tartalék. Alapvetően minden fokozatban nagyobb fordulatszámon dolgozik, nincs ez másképp városban sem, ahol 50 km/órás sebességnél 1900-2000 között van a percenkénti fordulatszám. A blokkhoz tartozó automataváltó akadozásmentesen teszi a dolgát és komfortossá teszi a vezetést, hiszen nem kell a váltásokkal bajlódni. 

A Volvo V60CC kormányzása elképesztően kifinomult, az elektromechanikus kormányrásegítésnek köszönhetően erőkifejtés nélkül, könnyedén lehet kormányozni. Ennek ellenére menet közben egyszer sem éreztem túl érzékenynek, azaz, egy-egy apró kormánymozdulatra nem reagál pánikszerűen a kormányzás. A V60CC-vel szűk helyekről is nagyon könnyen ki lehet állni. A manőverezést tolatáskor és előre történő beálláskor segíti az automatikusan aktiválódó madártávlati nézet. Ez parkoláskor felnagyítja a V60CC környezetében található autókat, így a sofőr precíz parkolást hajthat végre. A jármű mind autópályán, mind országúton stabil vezetési élményt nyújt, kanyarokban sem dülöngél a karosszéria, úttartása kiváló és az élesebb ívekben sem akar kitörni a hátulja. Az egyik legideálisabb tesztútvonalnak a Győrt Veszprémmel összekötő 82-es főút bizonyult, amelyen a V60CC az éles kanyarokban és a meredekebb emelkedőkön is magabiztos teljesítményt nyújtott. A lengéscsillapítók és a megerősített oldaltámasszal és combtámasszal ellátott ülések kényelmessé, elképesztően komfortossá teszik az utazást, így ezen a téren is dicséretet érdemel ez az autó. A jármű fogyasztása is kedvező, a teszt elején 9,2 l/100 km-es városi értéket mutatott, aztán lement 8,4 l/100 km-es értékre, immáron főként autópálya és országúti használat során. 

A V60CC-ben vezetéstámogató rendszerek garmadája segíti a sofőrt a biztonságos és üzemanyag takarékos vezetés érdekében. A járművet keresztirányú-forgalom figyelővel, holttérfigyelővel, ütközésre figyelmeztető rendszerrel, aktív sávtartó asszisztenssel és táblafelismerővel is felszerelték. Az autóban fix traffipax felismerő is van, de ez csak az autópályákon telepített eszközöket ismeri fel, a szuper trafikat nem. A biztonságos és kényelmes vezetés érdekében az autót tempomattal, sebességszabályozóval, illetve head up display-jel is ellátták. Utóbbi valóban kényelmessé teszi a vezetést a hosszabb utaknál, hiszen a legfontosabb információkat – aktuális sebességet, illetve a táblafelismerő rendszer által összegyűjtött figyelmeztetéseket – jeleníti meg a sofőr számára. A vezetéstámogató rendszerek észrevétlenül tették a dolgukat, azonban az ütközésre figyelmeztető rendszer olyan érzékenységűre volt állítva, hogy még az út szélén álló autókra is bejelzett. A sofőr megfelelő tájékozódásában fontos szerepet töltenek be a nagyméretű visszapillantó tükrök is, amelyekben „kis piros hernyó” jelenik meg, ha egy jármű, vagy egy motoros feltűnik a jármű holtterében. 

Hasznos funkciók 

Az igényes megjelenés és a csúcstechnológia mellett a V60CC-t praktikus megoldások teszik még szerethetőbbé. Ilyen a lábbal nyitható és zárható csomagtartó, valamint az automatikusan nyíló központi zár, így akkor is kinyithatjuk az ajtót, ha elő sem vesszük a kulcsot. Persze, a funkció működéséhez szükség van a kulcsra, hiszen a rendszer a kis eszköz rádióhullámaiból érzékeli, hogy nyitható az ajtó. Nemcsak így, hanem az Android és iOS rendszerekkel ellátott okostelefonokon futó alkalmazással is kinyitható a Volvo V60CC. Sőt, az alkalmazással olyan funkciókat is vezérelhetünk távolról, mint például az állóklíma, vagy a motorindítás. Az applikáció emellett a világítás és a duda bekapcsolására is alkalmas, továbbá részletesen GPS-s alapon naplózza a megtett utakat, de kijelzi az üzemanyag-fogyasztást is. 

Mindent összevetve nehezen lehet elképzelni, hogy bárki is nemet mondana a Volvo V60CC elegánsan sportos megjelenésére, modern technikájára és az extra komfortjára. A svéd gyártó prémiumkategóriás terepkombija 14 millióról indul, de extrákkal – például egymillió forintot érő szellőztetett nappa bőr ülésborítással - jócskán feltornázható az ára. 

Tech: 

A szerzőről

Melano
A Melano Közéleti és Kulturális Magazin célja, hogy kiszolgálja a Közép-Európa országainak kulturális és közéleti történései iránt érdeklődő olvasókat. A Melano.hu tematikájában elsősorban a Visegrádi-négyek közös ügyeire, zenei, filmművészeti, irodalmi és egyéb művészeti eseményeire koncentrál.

További cikkeink