Magdó Emil kommunikációs stratéga szerint az üzleteknek, vendéglátóhelyeknek ismét meg kell tanítaniuk a vásárlókat arra, hogyan fogyasszanak, és mivel korábban nem szembesültek még hasonló kihívással, új válaszokat is kell találniuk erre. A szakértő szerint most a sikert is újra kell tervezni. Ahogy nő az átoltottság, és ezzel párhuzamosan csökken az új fertőzöttek száma hazánkban, egyre több szó esik a közelgő újranyitásról. Azt hihetnénk, hogy egyik napról a másikra helyreáll majd a világ rendje, de a valóság ennél valamivel árnyaltabb.
Magdó Emil kommunikációs szakember arról beszélt, hogy a boltok, vendéglátóhelyek tulajdonosai és a szolgáltatók sem nagyon hiszik el, hogy ez végre megtörténik. Egyfajta apátia érezhető a piacon, mert sokan attól tartanak, hogy a nyitás nem tart huzamosabb ideig, vagy lesz valamilyen megkötés. Érdekesség, hogy vásárlói oldalról is egyfajta óvatosság várható majd.
„Az újranyitás elég komoly kihívásokkal is jár, mert a vendégek nem fognak csak úgy visszatérni. Ismét bizalmat kell ébreszteni bennük. Hasonló ez ahhoz, mint amikor egy ember elindítja a vállalkozását és mindent megtesz azért, hogy a terméke minél szélesebb körben elérhető legyen. Ezt az erőfeszítést kell most ismét megtenni, de ezzel egy működő cég sem találkozott korábban” – magyarázta. A Grafcom Media Kft. ügyvezetője szerint teljesen ismeretlen helyzet, hogy a vásárlókat meg kell tanítani arra, hogy fogyasszanak, de annyira megváltozott minden körülmény az elmúlt bő egy évben, hogy ez elengedhetetlennek tűnik.
A szokás hatalmával kell szembenézni
Magdó Emil felhívta rá a figyelmet: azon túl, hogy házhoz vagy csomagátvételi pontokhoz rendelnek az emberek, sok minden más is megváltozott az életünkben. Mindenki jobban megtervezi, mire költ a családi kasszából, az alapvető igényeink kielégítésének a módozatai is alapjaiban alakultak át, és sokkal átgondoltabb lett mindenki. A pénz más területekre vándorol most, mint a járvány előtt, és ez egyik pillanatról a másikra nem tud visszaállni, erőfeszítések kellenek hozzá.„Nem lesz elég újra kinyitniuk az üzleteknek, ezt el is kell hitetniük az emberekkel. Sokan már kétszer-háromszor is meggondolják, hogy elnézzenek-e egy adott üzletbe. A szokás nagy úr, a vendégeket vissza kell majd csalogatnunk” – értékelt.
A kommunikációs stratéga azt javasolja, hogy emlékeztessük a fogyasztókat arra, miért választottak a járvány előtt minket, milyen pluszt tudunk szolgáltatni nekik. Az újranyitáskor lehet különböző akciókkal, ajándékokkal kedveskedni a vásárlóknak, de akár csak több figyelemmel, gondoskodással is ott lehet maradni hosszú távon az emberek fejében.
„Kommunikáljuk, hogy nyitva vagyunk, hogy nálunk lehet asztalt, időpontot foglalni. Beszélgessünk a betérő vendégeinkkel, érdeklődjük meg tőlük, mi a legfontosabb ebben a helyzetben számukra, miben tudnánk fejlődni, miért szeretnek minket. Stratégiát kell építeni az újranyitásra, és ami a legfontosabb: a sikert újra kell tervezni” – zárta szavait a grafcom.hu ügyvezetője.