Még az előző lengyel kabinet határozott arról, hogy 1,3 kilométeres csatorna épüljön a Visztula lagúna és a Gdansk-öböl között. A vállalkozásnak stratégiai jelentősége lett volna, a beruházástól ugyanis a helyi turizmus, logisztika és hajózás fellendülését várták. Az öt méter mély csatornán akár nagyobb szállítóhajók közlekedése is lehetséges lett volna. A beruházás előkészítésének egyik legfontosabb oka volt, hogy a csatornának köszönhetően a Balti-tengeren található elbagi kikötőbe, a kallingrádi orosz területhez tartozó Baltyijszk-i tengszerszoros érintése nélkül el lehetett volna eljutni.
A fejlesztés 880 millió zlotyba, vagyis mintegy 200 millió euróba került volna a lengyel adófizetőknek és a tervek szerint 2022-ben lehetett volna első ízben használatba venni. A beruházást azonban kezdettől fogva kritikával illették a környezetvédők, akik szerint a fejlesztés számtalan állatfaj vonulási útvonalát vágta volna ketté. A csatornát ugyanakkor Krynica Morska városa is ellenezte, mely a Visztula Földnyelv egyik legnépszerűbb üdülőhelyének számít.
Fotó: Iho.hu