


Az új városközi tömegközlekedésre szánt jármű sok tekintetben fog hasonlítani a típuscsalád első tagjára. A legszembetűnőbb hasonlóság a formaterv egyezősége mellett, a tetőn látható ív, mely követi a NABI azon elképzeléseit hogy olyan típusokat hozzanak létre, melyek alkalmasak a CNG hajtás beépítésére.
A helyközi Sirius vevője a Kapos Volán, míg a városi változat a Kaposvári Tömeközlekdési Zrt tulajdona. A magyar autóbuszgyártás legújabb jövevénye mellett várhatóan a cég újabb terveivel is megismerkedhetünk. "Bízunk benne, hogy a pályázatokon sikerrel fogunk szerepelni (...), a típuscsaládban a következő lehetséges csapásirány a csuklós változat lenne. Mi nagyon szeretjük e mellett a gázbuszokat, az utóbbi 10 évben legalább 3600 ilyen üzemű buszt gyártottunk, aztán szóba jöhet a hibrid, illetve a trolibusz. Ezekkel mind kacérkodunk. A sorrend nyilván a piactól függ"-nyilatkozta magazinunknak korábban Héjj Demeter, a társaság értékesítési vezetője az év elején a BKV-nál vendégségben járt NABI Sirius kapcsán.
Jelen pillanatban a budapesti illetve kaposvári üzemmel rendelkező cég a legnagyobb autóbuszgyártó vállalat hazánkban. A NABI fenállása óta több mint 8000 autóbuszt exportált az Egyesült Államokba, ennek kisebb része, 400 darab egyedi technólógiával készült, úgynevezett "kompozit" szerkezetű autóbusz volt. A hazai piac meghódítását 2002-ben kezdte el a vállalat az Excel városi, illetve a 700SE autóbusszal, mely nagy népszerűségnek örvendett a hazai volán társaságok körében.
A típuscsalád születése
A korábban mintegy 2,5 millió dolláros fejlesztésű, az amerikai piacon nagy sikert aratott NABI BRT formatervét, és konstrukcióját felhasználva, újabb nyolc hónapos fejlesztési időszakot követően, mintegy 100 milliós ráfordítással született meg a Sirius. Az autóbusz-család tervezése során a vállalat igyekezett azt a forradalmi -szintén magyar- formatervet követni, amelyet az Amerikába szállított buszok esetében már használ.
A NABI Sirius szóló, városi kivitele az első tagja volt egy olyan autóbuszcsaládnak, amely a moduláris felépítésnek köszönhetően az összes európai, így a magyar igényeket is teljesíteni tudja. Ez a felépítés lehetővé teszi, hogy városi, elővárosi, helyközi szóló-, vagy csuklós autóbuszt, trolibuszt, gáz, vagy akár hidrogén hajtásű variácókat is elkészítsenek belőle. A modulartiás abból a szempontból is előnyös, hogy ha egy üzemeltető többfajta autóbuszt választ a családból, kisebb ráfordítással tudja karbantartani az azonos modulokból épült járműveket.