Több kritika szerint egyenesen felerősíti a sztereotípiákat. Ez viszont nem igaz, teljesen felesleges azt a látszatot kelteni, hogy a Coming out-ot a kuricinfósok készítették, mert a játékfilm és a vígjáték határán mozgó, üdekönnyed alkotás pozitív színben tünteti fel a melegeket és rendkívül udvarias módon bánik a vitatott témákkal.
A történet szerint a menő rádiós műsorvezető, Erik (Csányi Sándor) boldogan éli "másmilyen" életét. A melegek példaképéhez folyamatosan a szexuális identitások sötét erdejében bolyongó hallgatók és gyűlölködő homofóbok telefonálnak be a másság felvállalásával kapcsolatban. És itt mindig elhangzik a Coming out kulcsüzenete, vagyis „az légy aki vagy”! Eriket azonban egyszer csak elüti Linda (Tompos Kátya), agyrázkódást szenved és többé már nem az lesz aki volt. A film lényegében ennek a felismerését dolgozza fel, ha úgy tetszik ráébred arra, hogy a nőket szereti.
Ez az ami elsősorban kiverte a biztosítékot az érintett oldalon, holott ennek ellentettjére számos filmes példát lehetne felhozni. Több alkotás is feldolgozta már azt, ha egy heteró nő vagy férfi rádöbben arra, hogy már inkább a saját neméhez vonzódik. A rémgyenge, alultáplált, nem Orosz Déneshez köthető "Nejem, nőm, csajom" című filmben például Stohl Buci filmbéli felesége fekszik le egy meleg fickóval, csak azért, hogy gyereke legyen. Anno az ellen nem tiltakozott senki. Aki ismeri Orosz Dénes filmjeit, az tisztában van azzal, hogy amúgy is szereti az abszurditást (lásd Poligamy).
A történet szempontjából nagyon jó a szereposztás, hiszen Tompos Kátya van olyan elbűvölő a filmben, hogy hitelesen alakítsa azt a doktornőt, aki tudtán kívül csavarja el egy meleg férfi fejét. A színésznőnek ezután az alkotás után könnyedén megbocsájtjuk a „Nejem, Nőm,csajom” című elhajlást. Szerencsére ebben a filmben nincsenek életszerűtlen elhajlások, emiatt jóval valósághűbb is. Igaz, a "Coming out" nem ilyen céllal készült, hiszen a rendező tudatosan alkalmazott olyan elidegenítő technikákat, hogy a film kellőképpen abszurd és brechti legyen.
Ebből a szempontból két dolgot lehet kiemelni: a hangsúlyozás és a színjáték. Orosz Dénes nagyobb időt szán a hangulatfestő jelenetekre, mint Erik és Linda egymásratalálós dialógusaira. Tompos Kátya és Csányi Sándor pedig remek teljesítményt nyújt a cél érdekében, hiszen ha kell, akkor karaktelizálnak, viszont az érzelmek megjelenítésénél sem vallanak kudarcot. A többi szereplőt is csak dícsérni lehet, mert végre született idén egy manírok nélküli magyar film!
Tompos Kátya messzmenően kiemelkedik a hazai mezőnyből és olyan kvalitásokkal rendelkezik, melyekre lehet építeni egy egész estés játékfilmet. Örvendetes, hogy Orosz Dénes végre észrevette ezt és hagyta brillírozni a színésznőt, aki nélkül a "Coming out" langyi film lenne. A film egyedi, kellemes és szórakoztató alkotás, melyben a hangsúlyok, a szerepek, az értékek és az ebből fakadó konfliktusok artikuláltan jelenítődnek meg.
Felvállalni a heteróságot
Több kritika szerint egyenesen felerősíti a sztereotípiákat. Ez viszont nem igaz, teljesen felesleges azt a látszatot kelteni, hogy a Coming out-ot a...