A kezdeményezés célja, hogy teret adjon a fiatal tehetségeknek és megmutassa, hogyan gondolkodnak a tudatosságról, a lehetőségekről és a mindennapokról. A pályázat március 21-én indul, a jelentkezők április 02-ig küldhetik be alkotásaikat.
Idén tavasszal a magyar költészetet ünnepli a Starbucks. Az Újra és újra című pályázatra 14 és 30 év közötti fiatalok nevezhetnek, az ország bármely pontjáról. A pályázat célja, hogy lehetőséget biztosítson a jelentkezők számára egy szakmai és vállalati tagokból álló zsűri és a nyilvánosság előtt megmutatni tehetségüket és gondolataikat. A pályázatra 2019. március 21-től, április 2-ig lehet jelentkezni. Minden pályázó csak egy, nyomtatásban még meg nem jelent, saját verssel indulhat. A pályamunka terjedelme maximálisan 4000 karakter, műfaját tekintve lírai alkotás, további műfaji megkötés nincs. A versek központi eleme az Újra és újra gondolatébresztő szóösszetétel.
A három főből álló zsűri tagjai Pion István, Sinkó Ferenc-díjas magyar költő, slammer, újságíró, szerkesztő, Dombai Laura véleményvezér és Czifra András a Starbucks Magyarország képviseletében. A beérkező művek közül a zsűri április 11-én a Starbucks Gozsdu kávézóban hirdeti ki az öt legjobb verset, és ad lehetőséget a szerzőknek, hogy személyesen is előadják alkotásaikat a helyszínen. A győztest, aki a szakmai elismerésen és az ismertségen túl értékes Starbucks ajándékcsomaggal is gazdagodik, a rendezvény végén hirdetik ki.
„A pályázat a megújulás koncepciójára épül. A fiatal költők az Újra és újra gondolatra felfűzött versekkel mutathatják be tehetségüket. Szabad kezet adunk a versforma és a terjedelem megválasztásában, ezzel is szeretnénk biztatni a jelentkezőket, hogy engedjek szabadjára a fantáziájukat" – mondta el Czifra András. A megújulás a Starbucks filozófiájának egyik alappillére: a kávézólánc a verspályázat szlogenjével nemcsak az újrahasznosítható anyaghasználat és a fenntarthatóság mellett kampányol, hanem a klasszikus budapesti kávéházi kultúra újjáélesztésére, valamint a Starbucks folyamatosan megújuló kávékínálatára is reflektál.
„A Starbucks elkötelezett az oktatás, az irodalom és a költészet iránt. A kávéházak, különösen Magyarországon, hagyományosan összeköthetők a kultúrával, szépirodalommal, költészettel. A történelem folyamán mindig fontos szerepet töltöttek be a pezsgő irodalmi életben, a tudás terjesztésében és a tehetségek felfedezésében. Ezt a hagyományt viszi most tovább a Starbucks. A kávézás élménye közösségépítő és gondolatébresztő, nekünk a Starbucksban pedig feladatunk, hogy ezeket a lehetőségeket mindenki számára elérhetővé tegyük” – mondta el Kerek Fanni, a Starbucks hazai brand managere a kezdeményezésről. Bővebb információ és a pályázat részletes leírása a Starbucks Magyarország Facebook oldalán érhető el.