Nem csak céges felhasználásra, hanem akár családi autónak is ideális, hiszen 17,2 centiméterrel hosszabb a legújabb generációs Škoda Octaviánál, ezért tágas utastere van. Az öt éve készülő harmadik generációs változat a cseh gyártó valamennyi modellje közül elsőként kapta meg a hibrid hajtást, így zöld rendszámmal még csábítóbb lehet.
Tetszetős megjelenés
A modellt továbbra is jellegzetes, helyenként szögletes kontúrok, éles, dinamikus vonalak, valamint tökéletesen kiegyensúlyozott arányok és nagy üvegfelületek jellemzik. A minden eddiginél zöldebb Superb könnyen beazonosítható a csomagtartónál elhelyezett iV-jelölés, vagy az új „Air Curtain” hűtőmaszk alapján, ami méhsejt textúrájú levegőbemenetet kapott. Az autó eleganciáját tovább fokozzák a széles választékban elérhető könnyűfém tárcsák. A széles, LED-technológiás fényszórók ugyancsak megnyerő megjelenést kölcsönöznek a legújabb Superbnek, amelyre mindenki felkapja a fejét. A mostantól elérhető plug-in hibrid technológiát a VW konszern évek óta alkalmazza a Golfnál és a Passatnál, így az autó lényegében egy bevált megoldást örökölt. A 85 kW-os elektromotort a hatfokozatú duplakuplungos váltóba, a 13 kWh teljesítményű lítium-ionos akkumulátort a hátsó ülések alá építették be. A töltőcsatlakozó a hűtőmaszkba, a 115 kW-os TSI benzinmotor elé került, tehát alig észrevehető változásokat hozott a hibrid technológia.
Az új Superb minden értelemben megőrizte tágas és kényelmes utasterét. A fedélzetén ülők – különösen a hátsó sorban helyet foglalók – nagy lábteret, tekintélyes belmagasságot élvezhetnek. Az első sorban 99 centiméteres fejtér és 150,7 centiméteres válltér áll rendelkezésre, míg hátul két centivel szélesebb az utastér. A mindennapok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy nemcsak elől, hanem a hátsó traktusban is elfér kényelmesen két, legalább 190 centiméter magas felnőtt. Az utazás ideje alatt nem kell végig derékszögben behajlított lábakkal ülniük. Az ISOFIX-rögzítési pontoknak köszönhetően hátul két babaülés is rögzíthető és az ülések úgy is beállíthatók, hogy gyermekek ne érjék el a lábukkal az előttük lévő üléseket. A leendő tulajdonosok Ambition, Style, Sportline és Laurin&Klement felszereltségi szintek közül választhatnak. Ezek olyan kényelmi funkciókat foglalnak magukba, mint például a fűthető elülső ülések, vagy a vészhívó rendszer.
Laurin&Klement
Tesztautónk Laurin&Klement felszereltségben érkezett, amelynek része a bőr bevonatú utasülés, a hátsó ablakoknál elérhető napellenzőroló, a 12 hangszórós Canton-hangrendszer, valamint a háromzónás klímaberendezés. Az ízléses eleganciába öltöztetett utasteret a műszerfalon végig futó vékonycsíkos, éjszakai LED-világítás teszi teljessé. A teljesség igénye érdekében fontos megjegyezni, hogy komfortnövelő tényezők mellett a Laurin&Klement csomag magában foglalja a 18 colos könnyűfém keréktárcsákat, a nagy felületű, színes, digitális fedélzeti komputer kijelzőt („Maxi Dot”), valamint az adaptív lengéscsillapítás szabályozást is (DCC).
Utóbbi nagyon sokat dob a Superb által nyújtott, amúgy is kellemes utazókomforton. A futóművek nem túlságosan feszesek, az autó nem pattog a budapesti utakon, hanem a szükséges mértékben, „lágyan és harmonikusan” csillapítják az olykor-olykor egyenetlen, kátyús útfelületeken történő haladást. A Superb olyan utazási élményt nyújt, mint egy jacht, amely gondtalanul szeli a habokat a tengeren. Persze, aki elevenebb élményre vágyik, annak érdemes felfedezni a multimédia rendszer érintőképernyőjén kiválasztható vezetési módokat, amelyből mindjárt három is van.
Személyre szabható vezetési élmény
Az „Eco” üzemmód a hatékonyságot helyezi előtérbe, a „Sport” pedig a hajtáslánc 218 lóerős (160 kW) kombinált maximális teljesítményét veszi igénybe, míg az „E-Mode” tisztán elektromos üzemmódban görgeti a járművet legfeljebb 140 kilométer/órás sebességig. A Superb iV a WLTP-mérés szerint egy feltöltéssel akár 55 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromos üzemmódban. Az akkumulátor lemerülése esetén otthoni hálózatról 6 óra alatt tölthető fel, míg 3,6 kW-os fali doboz segítségével közel fele annyi idő alatt végezhető el ez a művelet. A hibrid hajtáslánc mozgás közben töltheti az akkumulátort, vagy fenntarthatja az akkumulátor töltöttségi szintjét a benzinmotorral, a rekuperációnak (fékezési energia visszanyerésnek) köszönhetően pedig az akkumulátor a lassítások, megállások során is töltődhet. A sofőr közvetlen visszajelzést az elérhető elektromos, illetve benzines hatótávról közvetlenül a széles, színes kijelzős fedélzeti komputerről kaphat, amelynél ráadásul többféle megjelenítési mód áll rendelkezésre. Ezen nézetek spektruma a kevésbé informatívtól az információ gazdag megjelenítésig terjed. Van pusztán hatótávolságot és aktuális sebességet tartalmazó nézet, de akár az energiavisszanyerés mértékét mutató fordulatszám mérő és a klasszikus sebességmérő is megjeleníthető a kormánykerék mögött.
Teljesen feltöltött akkumulátorral és teljesen feltöltött 50 literes benzintartállyal a Super iV akár 850 kilométeres hatótávval is rendelkezhet, kimagasló szabadságot nyújtva ezzel az autó tulajdonosának. Ami ennél is fontosabb, hogy hibrid üzemmódban károsanyag-kibocsátása mindössze 35 g/km, ami lehetővé teszi, hogy a Superb úgynevezett alacsony emissziójú városi zónákba is behajtson. Tisztán elektromos üzemmódban történő haladáskor a Superb iV-nél rendelkezésre álló hanggenerátor olyan menetzajt hoz létre, amely a biciklisek és a gyalogosok számára könnyen érzékelhetővé teszi az autót.
Hasznos vezetéstámogató rendszerek
A Superb iV megőrizte a modell minden előnyös tulajdonságát a vezetési élmény terén is, ennek megfelelően erőkifejtés nélkül, precízen és könnyen lehet kormányozni. A parkolóhelyeknél történő be- és kiállásoknál olyan jelentős a rásegítés, hogy rendkívül kényelmesen, kevés korrekcióval bárhová egyszerűen és könnyen be lehet vele állni. A Super iV-ben a vezető munkáját olyan vezetéstámogató rendszerek segítik, mint a parkolóasszisztens, a manőverezési asszisztens, a gyalogos védelemmel és vészfékezési funkcióval ellátott front asszisztens, a sávtartó asszisztens, valamint a prediktív tempomat.
Egyes vezetéstámogató rendszerek érzékenysége pedig könnyen és egyszerűen személyre szabható a multimédia rendszer széles érintőképernyőjén, sőt egyes vezetéstámogató asszisztensek akár ki is kapcsolhatók. Természetesen nemcsak ezek optimalizálására van lehetőség, hanem akár a vezetési módok is konfigurálhatók. Emellett a multimédia rendszerben a hagyományos funkciók, így a rádió és egyéb tartalmak kezelése mellett lehetőség van az állófűtés működtetésének napra és percre pontos időzítésére is, így az utasok mindig az előre felmelegített utastérben foglalhatnak helyet a hidegebb téli napokon. Ez a funkció a Škoda Connect okostelefonos alkalmazásban is elérhető, amelyen akár az akkumulátor töltöttségét is ellenőrizhetjük, anélkül, hogy beülnénk az autóba.
Összeségében a plug-in hibrid hajtás tisztábbá és csendesebbé tette a Superbet, amely továbbra is a cseh gyártó egyik legimpozánsabb és legkomfortosabb modelljének tekinthető. Üde színfolt az egyre dominánsabbá váló SUV-ok világában. Az általunk kipróbált változat 14 millió forintba kerül, a vételár természetesen a felszereltség függvényében változhat.