Az előző generációs Fiesta inkább udvarias brit úr, amolyan Colin Firth volt, aki biztosan megkérdezte tőlünk, ha szembe jött, hogy „How are you?”. Bár a legújabb Fiesta hasonlít elődjére, már korántsem ennyire udvarias: dögös sportautó, aki csak azt a kérdést tudja feltenni, hogy „What’s up dude?”. És már indulhat is a futam! Botrányok ide, dízelautók kitiltása oda, a Ford még mindig azok közé a konzervatív gyártók közé tartozik, amelyek a saját útjukat járják és egyáltalán nem ijednek meg a dízeltől egy új autó esetében. Így történhet meg, hogy ennél a kisautónál elérhető öt erőforrásból kettő még mindig gázolajjal megy. A Melano Magazin tesztautójában is egy 85 lóerős TDCi motor dolgozott, mely a lehető legjobb választás azoknak, akik szeretnék kiélvezni a dízel lassú haláltusáját.
Ez a motor, a hat sebességes manuális váltóval társítva, a budapesti utakon vérmes kis dögöt hoz ki a Fiestából. A kellőképpen érzékeny, görbített sportkormánnyal és sportautós váltókarral éveket fiatalodhat a sofőr. Ki sem akar majd szállni az ST-Line-ból, mely áll elébe a meredekebb kanyaroknak és az emelkedőktől sem ijed meg. A Corvin pláza mélygarázsából például úgy szaladt fel, mintha valami antigravitációs kütyüvel szerelték volna fel. Egy-egy sportosabb kanyarbevételnél pedig úgy tapadt az aszfalton, mint a nyári napsütésben a rágógumi a Converse-cipő talpához. Aki sokat vezet Pesten, az tudja, hogy a fővárosban rengetegen szeretnek bevágni a másik elé. Leggyakrabban akkor fordul elő ilyen, amikor valaki sávot akar váltani és mindezt úgy teszi, hogy jól rágyorsul a műveletre, majd bevágódik oda ahová tud, ahol mondjuk egy autós szabályosan tartja a követési távot a másiktól. Na, ezt nem engedi a Fiesta, nem fogják legyorsulni és a lámpánál sem hagyják ott. És azoknak is kár kikezdeni vele, akik szeretik a lekanyarodó sávot használni előzésre. Egyszerűen nem szereti, ha pofátlankódnak vele és nem is hagyja szó nélkül.
Galéria
A kis városi ferdehátú fürgesége egyrészt a dinamikus motornak, másrészt a viszonylag kicsi, alig 1,1 tonnás össztömegnek köszönhető. A vezetési élményt pedig csak tovább fokozzák az olyan extrák, mint például a 160 ezer forintért rendelhető fűthető kormánykerék, illetve az 50 ezer forintért választható sebességtartó automatika. És akkor a napfénytetőről, továbbá a nagy hátsó spoilerről még nem is beszéltünk.
A szerkesztőségünk által tesztelt verzió minden extrával együtt kijön 5,6 millió forintból. Nyilván ezért már családi autókat is lehet venni, de a Fiesta ST-Line-t érzésem szerint azoknak a férfiaknak szánták, akik szeretnék kiélvezni a vezetés minden percét. Harminc fölöttiek számára pedig olyan mint egy jó szemránckrém, úgy fiatalítja meg őket, hogy észre sem veszik. Egy jó tanács: ne elégedjünk meg csak a parkolóradarral, nyugodtan rendeljünk hozzá tolatókamerát is. Ha már ennyit kiadunk érte, akkor ez igazán semmiség.